Business, יזמות, מחשבות רנדומליות, ניהול

אימון מנהלים: מה זה, למי זה מתאים ואיך למצוא מאמן?

אימון אישי ומנהלים: מה זה, למי זה מתאים ואיך למצוא מאמן?

אימון מנהלים הוא תהליך פיתוח מקצועי הכולל שיתוף פעולה בפגישות אחד על אחד בין מאמן מיומן ואדם בתפקיד מנהיגותי (בדרך כלל מנהלים בכירים, מנהלים ואנשי מקצוע).

במַטָרָה:
* לשפר מיומנויות ויכולות מנהיגות
* לשפר ביצועים והשגת יעדים ארגוניים
* להתמודד עם אתגרים ולאפשר צמיחה אישית ומקצועית

שאלון - האם אימון מנהלים הוא בשבילך?

יש שתי תפיסות רווחות בנוגע ל-Coaching. מצד אחד, ישנם אנשים רבים שחושבים ש-coaching הוא כלי רב עוצמה שיכול לעזור לאנשים להשיג את מטרותיהם ולהפוך את חייהם לטובים יותר. מצד שני, ישנם גם אנשים שחושבים ש-Coaching הוא תרמית או עסק מניפולטיבי.

אבל האם אפשר לדמיין ספורטאי מקצועי שעובד ומתאמן לאולימפיאדה ללא מאמן?

כמובן שלא! ספורטאים משתמשים במאמנים, כדי להמשיך ולשפר את היכולות שלהם וכדי לעבוד בצורה טובה יותר עם חבריהם לקבוצה. גם כשהם בשיאם, ספורטאים משתמשים במאמנים כדי להמשיך ולהתקדם ולהצליח, בסביבה דינמית ותחרותית.

בדיוק כמו ספורטאים, כל מי שמעוניין להגשים את החלומות שלו, להשיג את מטרותיו או לפתח את הקריירה שלו ולהתקדם יכול להפיק תועלת מאימון.

אימון מסייע לפתח מיומנויות חדשות, לקבל משוב בונה, ולהתמודד עם אתגרים שעד עכשיו נמנעו מלהתמודד איתם. אימון מנהלים הפך בשנים האחרונות לכלי מוביל לפיתוח מנהיגות, ונהיה פופולרי יותר ויותר בקרב מנהלים ואנשי קריירה כי הוא מאפשר אדפטציה מהירה בסביבה העסקית של ימני המתפתחת במהירות.

בפוסט הזה אנסה לענות על השאלות הבאות:

  • מה זה אימון, ומה זה אימון מנהלים?
  • איך אימון עובד?
  • האם זה בשבילי?
  • איך למצוא את המאמן המתאים לך?

אז מה זה אימון?

אימון הוא תהליך אישי ממוקד, ליצירת תוצאות משמעותיות. בתהליך המתאמן בעזרת המאמן מציב לעצמו מטרה ופועל להשגתה. התהליך מאפשר להתגבר על מכשולים ולשמר עשייה גם כשקשה ולא רוצים. מלבד היעדים האישיים של המתאמן, יעד נוסף של האימון הוא שבתום התהליך המתאמן ירכוש את הכלים הנחוצים להשגת מטרות וכן אמונה עצמית ביכולתו להגשימן.

בבסיסו, תהליך האימון מונע על ידי הלקוח, ומטרת התהליך לעורר ולתמוך באנשים במיצוי הפוטנציאל האישי והמקצועי שלהם.

אימון אינו ללמד מישהו כיצד לבצע את עבודתו – ההנחה היא שהלקוח כבר יודע זאת. מדובר בחיזוק החוזקות הטבועות של מנהיג, ובזיהוי היכן יש הזדמנות לשיפור והגדרה לביצוע שיפורים אלה. מדובר בעזרה למתאמן "לגלות את העצמי שהוא לא מכיר".

פדרציית המאמנים הבינלאומית (ICF) מגדירה אימון כשותפות מעוררת מחשבה ויצירתית המסייעת ללקוחות לזהות ולהשיג את מטרותיהם. בעוד שאימון קשור לעתים קרובות לספורט או להתפתחות אישית, אימון מנהלים מתמקד בשיפור כישורי המנהיגות והתפקוד הביצועי של אנשי מקצוע בתפקידי ניהול או לאנשים המעוניינים לתכנן את הקריירה שלהם ולהגיע ליעדים שלהם.

האימון מאפשר למתאמנים למצות את הפוטנציאל שלהם כדי להתקדם ולהצליח להגשים את המטרות שהציבו לעצמם.

אימון מנהלים

אימון מנהלים מתמקד בפיתוח מנהיגים על ידי מתן משוב, תובנות והכוונה. המטרה היא לשפר את הכישורים, הידע והביצועים שלהם. רוב העבודה האימונית מתבצעת אחד על אחד עם הלקוחות, כדי לעזור להם להשיג מטרות מקצועיות ואישיות.

בפועל מדובר בתהליך המורכב ממספר פגישות, בתחילת התהליך את מטרת התהליך, ממפים את תתי המטרות שיש להגשים על מנת להגיע למטרה הגדולה ומתחילים לעבוד להשגת תתי המטרות שנקבעו.

כמה היבטים מרכזיים של אימון מנהלים כוללים:

  • גישה מותאמת אישית: התהליך מותאם אישית לצרכים הספציפיים של המתאמן. המאמנים מתאימים את השיטות שלהם אליו כדי להפיק את המירב מכל פגישה.
  • פרספקטיבה חיצונית: מאמנים מספקים נקודת מבט אובייקטיבית של צד שלישי כדי לעזור למנהיגים לקבל תובנות לגבי עצמם וסגנון המנהיגות שלהם. פרספקטיבה חיצונית אובייקטיבית זו חשובה מאין כמותה.
  • הקשבה ותשאול: אימון אפקטיבי נשען במידה רבה על יכולתו של המאמן להקשיב באופן אקטיבי ולשאול שאלות מתחשבות המעוררות רפלקציה ומודעות. קיימות מספר רב של רמות הקשבה.
  • מסגרת סודית: שיחות אימון מתרחשות בסביבה בטוחה ופרטית המטפחת פתיחות ואמון. מה שנידון נשאר חסוי. גם אם הארגון שלך משלם עבור המפגשים המאמן תמיד בצד שלך ומגן על הסודיות של התהליך גם מול המעסיק שלך.
  • אסטרטגיות מעשיות: מאמנים לא רק מייעצים. הם מציידים מנהיגים באסטרטגיות וכלים קונקרטיים להנעת פיתוח ושינוי.
  • שותפות מתמשכת: התקשרויות אימון הן בדרך כלל שותפויות רב-חודשיות המתמקדות בשיפור בר-קיימא לאורך זמן, לא מדובר בתיקונים מהירים.
  • תהליך האימון עוקב אחר מסגרת מובנית המבטיחה עקביות, אבל כל חווית אימון מותאמת גם לצרכים האישיים. על ידי מתן תמיכה והדרכה אובייקטיביים, מאמנים עוזרים למנהיגים להשיג את הבהירות, המיקוד והכישורים הדרושים כדי למקסם את פוטנציאל המנהיגות שלהם. המאמנים הם סוכני הגשמה, התפקיד שלנו הוא לעזור להגשים את המטרות.

סטיגמות נפוצות בנוגע לאימון

  • מאמנים הם חסרי הסמכה וניסיון ולכן זה בזבוז של כסף – שווה לבדוק את ההסמכה והניסיון של המאמן לפני שמתחילים לעבוד איתו. יש מאמנים רבים ללא הכשרה.
  • אני אחסוך כסף אם אלך למאמן במקום לפסיכולוג – ראשית אימון לא תמיד זול יותר מטיפול, אבל חשוב מכך, אימון הוא לא טיפול! באימון אנחנו לא מנתחים את העבר אלא רק מסתכלים על העתיד, אילו כישורים צריך לרכוש או משימות יש לעשות כדי להתקדם לעבר המטרה הסופית של המתאמן. במידה ויש צורך בתהליך וטיפולי ויש טראומה או משהו פתולוגי יותר, טיפול הוא הכתובת.
  • מאמנים הם רק "מעודדות" שאומרים לך מה שאתה רוצה לשמוע –
    בעוד שמאמנים מספקים עידוד ותמיכה, הם בעיקר מספקים משוב כנה ואמיתי, מאתגרים לקוחות לחשוב אחרת.
  • אימון הוא פתרון מהיר – אימון הוא תהליך מתמשך הדורש זמן ומאמץ. זה לא כדור קסם שיפתור את כל הבעיות שלך בן לילה. הרבה מתאמנים מגיעים וחושבים שהיום יעבדו על X ומחר על Y ולא מסתכלים על האימון כתהליך.
  • מדובר בהוצאה יקרה – בעוד שאימון יכול להיות השקעה, הוא ברוב המקרים השקעה שמחזירה את עצמה. היתרונות של אימון צריכים לעלות בהרבה על העלות, במיוחד אם הוא עוזר לך להשיג את מטרותיך ולשפר את חייך.

כמה אתם מוכנים לשלם כדי להתחיל ולהגשים את השאיפות/חלום שלכם?

 

מה הוא לא אימון

יש הרבה בלבול בין אימון מנהלים לבין מנטורינג, הדרכה או ייעוץ.

מנטורינג – מנטור או חוֹנֵךְ, הוא אדם המשמש כיועץ או מדריך, לרוב מדובר באדם בעל ניסיון עשיר בתחום התמחותו, והתהליך הוא תהליך של חונכות מטפחת על ידי העברת הידע, הרחבת החשיפה ובניית מערכות.
לדוגמה, מנטור עבודה עשוי להיות מנהל בכיר יותר שאת מתייעצת איתו ומתלווה אליו. איש מקצוע ותיק זה מלמד אותך על עמדתך בעולם התאגיד ועל מסלולי הקריירה הפוטנציאליים העומדים לרשותך.

ייעוץ – תהליך הייעוץ הוא ספציפי לבעיה, התהליך יתמקד בבעיה עצמה וב"תאוריות" המתאימות כדי לפתור את הבעיה. ביעוץ מקבלים ידע ופתרון. אך לא את הדרך להגשמתו או ביצועו.

האימון אינו מתעלם מהבעיה, אך מטרתו היא לא "לתקן" בעיות. אלא, לעבוד על העשייה בפועל אל מול הבעיה. מאמן עובד אחד על אחד עם המתאמנים כדי לחזק את כישורי המנהיגות שלהם ולשפר את האפקטיביות שלהם. שירותי האימון מותאמים למשתתף ונועדו לאפשר צמיחה אישית.

 

 האם אימון מנהלים זה בשבילי? (מתאים למה שאני צריך)

התפיסה הרווחת היא שאימון זה רק למנהלים או עסקים נכשלים, בעוד שבפועל רוב האנשים שמגיעים לאימון נתקלו במהמורה בדרך והם מחפשים עזרה חיצונית. הסטיגמה הזו נפוצה ולכן מונעת לעתים קרובות מאנשים לפנות לאימון, כאשר הם יכולים להפיק ממנו את המרב.

חשוב להבהיר כי אימון אפקטיבי ביותר כשעובדים עם אנשים שמעוניינים בשינוי, פתוחים למשוב ומוכנים לעבוד כדי להשתנות. לכן, אימון מועיל לכל מי שרוצה לשפר את הביצועים שלו, להשיג את מטרותיו או לפתח את כישוריו.

אימון הוא עבור כל מי שיש לו מוטיבציה גבוהה להצליח ולהשיג את המטרות שלו, ומבין שזה הזמן להתחיל ולפעול למען השגתם.

הכנסו לשאלון על מנת לדעת האם אימון יכול לעזור לכם ואיזה אימון מתאים לכם – לחצו כאן 

 

איך למצוא מאמן?

אימון מנהלים הפך לכלי פופולרי לפיתוח מנהיגות ולהתקדם בקריירה, אבל המפתח להשגת התוצאות מקסימליות מהתהליך הוא מציאת המאמן הנכון.

ישנן שלוש שיטות נפוצות למציאת מאמן,

  • חיפוש עצמי באינטרנט.
  • המלצות מחבר, קולגה או מנטור.
  • באמצעות שימוש בחברות agency's שיש להם מספר מאמנים שונים.

חיפוש עצמי

מתבצע על ידי חיפוש באינטרנט או באתרים של איגודים מקצועיים. בפועל תקבלי אין סוף תוצאות. הדרך הטובה להתחיל את הסינון כל התוצאות שתקבלי היא לוותר על כל המאמנים שאין להם הסמכה. שווה לבדוק גם היכן למדו ומה ההסמכה שלהם. בשלב השני יש לבצע סינון נוסף ולהבין מה הרקע של המועמד, קורות החיים שלו, הניסיון שלו ודברים שהם כתבו ואז לקרוא האם הגישה האימונית שלו נשמעת מתאימה עבורך.

רוב המאמנים המנהלים מגיעים מאחד משני רקעים, חלקם פסיכולוגים או עם תארים במדעי החברה יש להם ידע מעמיק בהתנהגות אנושית וכיצד לעזור לאנשים לשנות ואחרים מגיעים מהעולם העסקי, בעיקר מנהלים לשעבר עם ניסיון ממקור ראשון בניהול ומנהיגות וחוו את כאבי הגדילה בעצמם.

הפניות

מחייב אקטיביות לפנות ולבקש מחבר, קולגה או מנטור המלצה למאמן. ברוב המכירים המלצות אלו מניבות רשימה איכותית של מאמנים. גם כאן יש לוודא שהמאמן מוסמך ויש לו את הרקע והניסיון המתאימים לך.

פניה ב- agency

ברוב המכירים, ב- agencyיתאימו בקפידה מאמנים ללקוחות. זה חוסך זמן בבדיקת מועמדים. חברות עם תהליכי בחירה קפדניים יכולים לתת לך ביטחון בבחירתך.

לא משנה איך מצאת את המאמנים ההמלצה היא, לסנן את הרשימה ולהישאר עם 3, 4 מאמנים ולתאם איתם שיחת היכרות, זה הגיוני לראיין את המועמדים. מלבד שיחה על שיטות העבודה שלהם ובניסיון שלהם. חשוב לשים לב שאת מרגישה בנוח, זה יצביע על כך שיהיה גם נוח לעבוד עם אותו מאמן בפועל. כדי לקבל תחושה אמיתית שווה להיות פתוחים לגבי המטרות שלכם. בחירת המאמן הנכון היא המפתח למעורבות אימון פרודוקטיבית.

למה לצפות בתהליך האימון?

אימון הוא תהליך ממוקד ליצירת תוצאות משמעותיות. ישנם מספר שיטות אימוניות שונות, אבל המשותף לכולן הוא שמדובר בתהליך מההווה לעתיד. איפה את עכשיו ולאן את רוצה להגיע. התהליך נראה בדרך כלל כך:

איפה את עכשיו, ההווה ←  איפה את רוצה להיות ←  איך מגיעים לעתיד הזה? בניית גשר מהעתיד לעכשיו כדי שתהיה לנו את הדרך וההבנה על מה עובדים (קביעת מטרות לתהליך) ← עבודה של המתאמן להתקדם לעתיד שהוגדר.

המסגרת הזאת מאפשרת למאמן להתאים את התהליך בצורה ייחודית ואישית לכל מתאמן ועדיין להשיג תוצאות אפקטיביות. 

בפועל תהליך האימון מתחיל בשיחת היכרות ראשונית בינך לבין המאמן שלך. המאמן לומד להכיר אותך היכרות אימונית ובשלב זה אתם מגדירים יחד את מטרות האימון. במהלך האימון ולאחריו, תיישם את תוכנית הפעולה שלך. הדגש באימון הוא לשנות את ההתנהגות בפועל ושינוי התפיסה יגיע עם שינוי ההתנהגות. בכל שבוע תתמקדו במטרה אחת מתתי המטרות שעליך ליישם ותתקיים שיחה לגבי האתגרים והתפיסות שיש לך על המשימה, התפקיד של המאמן הוא לשקף לך את תפיסות העולם שלך ולהציג פרספקטיבה.

התפקיד של המאמן והמתאמן שונים בצורה מהותית בתהליך, המאמן הוא סוכן הגשמה, התפקיד שלו לעזור להגשים את המטרות.
בעוד האחריות של המתאמן היא מודעות עצמית ואחריות אישית, בלעדיה תהליך האימון לא יצליח.

חשוב לזכור כי אימון הוא השקעה בעצמכם ובעתיד שלכם. הזמן לפעול הוא עכשיו. להמשיך לשבת על הקווים ולחכות, לא יקדם אותך לאן שאת רוצה להגיע.

 

השאר הודעה באתר

    תפריט נגישות