אישי, פורסם ברשתות חברתיות

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?
השאלה הקלאסית שמהדהדים באוזנינו, כבר מהילדות. רוב האנשים מגיעים לגיל "בגרות", כשהם מעולם לא עצרו לחשוב על השאלה הזו עד הסוף. בגיל 22/23 הם בחרו מה ללמוד, ומאז הם מתקדמים ומנהלים מסלול קריירה ש"התגלגלו" אליו, כאשר בפועל הם מרגישים שלא ממש טוב להם והם לא חווים הגשמה.

מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול?
היא שאלה שרובנו שואלים את עצמנו בשלב מסוים.
רובנו, מחזיקים בתפיסה הרומנטית לפיה יש דבר אחד שנועדנו לעשות. אנחנו מסתכלים על אלו שכבר מילדות ידעו מה הם רוצים להיות, רופאים, עורכי דין, מהנדסים [כן, יש כאלו…] ואנחנו לא, לכן הם חווים הגשמה ואנחנו לא.

האמת היא, שלהרבה אנשים מצליחים מעולם לא הייתה תמונה ברורה, לגבי משרת החלומות שלהם. למעשה, המסע שלהם כנראה היה די דומה למסע שלכם, רווי תסכול, בלבול, פחד, אבל גם אומץ, לצאת למסע ולחפש מה יגרום להם להגשמה וסיפוק.

השורש של המילה ייעוד הוא י.ע.ד. – במובן של מטרה, ולא במובן של מה נולדתי להיות.

מצד אחד, הלחץ למצוא תשובה ברורה יכול להיות עז ומחניק, ומצד שני היציאה למסע מפחידה. למרות הרצון העמוק למצוא סיפוק ותחושת משמעות, רבים נמנעים מיציאה למסע גילוי הייעוד האישי. יש לכם עבודה יציבה, משכורת טובה, משפחה שצריכה אתכם והמחשבה, לעזוב את המקום הבטוח ולצאת למסע ולרדוף אחרי חלומות, משתקת.

המאבק הפנימי שתיארתי מוכר כל כך לרבים מאיתנו, שרוצים להחליף קריירה ולמצוא את הייעוד שלהם. לפתור את המאבק בין הרצון לשינוי שבוער עמוק בתוכנו לבין הפחד מהלא נודע, מהכישלון, מהביקורת של הסביבה.

אז איך משתחררים מהמעגל הזה?
1.  חשוב לזכור שבפועל הדרך להגשמה, תשוקה וייעוד היא לעיתים רחוקות ליניארית. המילה ייעוד, כנגזרת של מטרה, אינה נקודה קבועה על המפה שמוביל אליה קו ישר אחד, אלא משהו דינאמי שמתפתח ומשתנה מכל חוויה.

2. התרכזו בתהליך, לא ביעד: צריך לזכור שאין באמת 'עבודת חלומות' יחידה. המטרה היא לזהות את הכישורים, הערכים והתשוקה שלכם. אחרי המיפוי יהיה קל יותר למצוא מספר משרות, בהן כל אלו יבואו לידי ביטוי ואז תחוו הצלחה והגשמה.

3. אל תפחדו לעשות שינוי כיוון. החיים דינמיים, וכך גם צריך להיות מסלול הקריירה שלכם. הזדמנויות ותשוקות חדשות יכולות לצוץ בכל רגע. היו פתוחים אליהן!

4. למרות האמונות המגבילות שיש להרבה אנשים, בפועל, שינוי קריירה לא מחייב:
• שתצרכו להתחיל מלמטה
• שתצטרכו לרדת בשכר
• שלא תצליחו למצוא את המשרה שאתם רוצים כי אין לכם את הניסיון המתאים

ברגע שתמצאו את המשרה שבה תוכלו להגשים את עצמכם, המשימה החדשה תהיה להציג את הכישורים והניסיון שרכשתם עד עכשיו, בצורה שתענה על דרישות המשרה ובעצם, לחבר את הנקודות עבור המגייס של אותה משרה.

5.  להזכיר לעצמכם כל הזמן, שהיופי שבאי ידיעת היעד המדויק שלכם, הוא גם ההזדמנות לגלות מסלול שהוא ייחודי לכם.

"החיים מתכווצים או מתרחבים בהתאם לאומץ האדם." אנאיס נין

תפריט נגישות