Business, יזמות, ניהול

האמת על ניהול זמן

כל אחד מאיתנו, בנקודה כזו או אחרת בחייו, אמר לעצמו 'אני חייב לנהל את הזמן שלי טוב יותר'. את כל אחד מאיתנו מלווה לעיתים התחושה שאנחנו הולכים לאיבוד בין כל המשימות והמטלות שיש לנו. אנחנו מרגישים לא יעילים, שדברים נופלים בין הכיסאות, ואם זה לא מספיק, התחושה הזאת שאנחנו לא מספיקים, לא עושים את המשימה כמו שצריך, שיש לנו עוד הר של משימות שמחכה לנו, גורמת לנו להרגיש שאנחנו לא מספיק טובים, לא מספיק מוכשרים! שאחרים מצליחים הכל ולעומת זאת דווקא אני תקוע.
 

כל מי שקצת חקר, התעניין וקרא על נושא ניהול זמן, גילה מגוון כלים ושיטות טכניות שנועדו לסדר את הלו"ז בצורה יותר יעילה, שיטה שתאפשר לנו להצליח, להיות פרודוקטיביים ולעשות הכל.


אומנם הכלים הללו טובים, כאשר לכל אחד מאיתנו מתאים כלי קצת שונה, אבל האמת היא שאי אפשר לנהל את הזמן! הזמן הוא קבוע ולכולנו יש את אותה כמות שעות ביממה. הפרודוקטיביות לא תלויה בשיטת ניהול כזאת או אחרת. הפרודוקטיביות היא נגזרת של ניהול עצמי. איך אני מנהל את עצמי בתוך הזמן שיש לי. כדי לנהל את עצמי יש לעבור תהליך, לכן במקום 'ניהול זמן', נדרש 'ניהול עצמי'.


בשלב הראשון אנחנו צריכים להבין שאנחנו לא מסוגלים לעשות את הכל. אנחנו חייבים להתמקד ולהחליט מה חשוב לעשות ומה חשוב לא לעשות! בעצם לבחור מסך כל המטרות שלנו שלוש מטרות עיקריות.

בשלב השני – ברגע שיש שלוש מטרות עיקריות, נבנה סביבן את הלוז שלנו. כדי להצליח ולהשיג מטרות אלו, עלינו להקדיש להן 80% מהזמן שלנו.

השלב השלישי – הוא השלב הקשה ביותר, בו עלינו לשנות את ההרגלים שלנו, על מנת לוודא שבאמת נפעל על פי התוכנית ולא נחזור חזרה לאותם הרגלים ישנים. עלינו לבדוק כל הזמן את ההתנהלות שלנו ביחס לשלבים הראשון והשני, ולתקן במידת הצורך.

רק כך אפשר להגשים את המטרות שלנו.

אני מזמין את מי שבאמת רוצה ללמוד איך להשיג את המטרות שהגדיר לעצמו כחשובות ולשלוט בזמן שלו, לצאת למסע, אומנם קצת ארוך, בין כל השלבים השונים במסלול להצלחה ולבנות תוכנית שלמה המתאימה בדיוק עבורו.

שלב 1 – תיעדוף – מה חשוב ומה לא? איך בוחרים אילו משימות לעשות ועל אילו לוותר. יש ללחוץ על הלינק הבא כדי לעבור למאמר על תיעדוף

שלב 2 – איך מנסחים מטרות ותוכנית פעולה שמובילות להצלחה – יש ללחוץ על הלינק הבא כדי לעבור למאמר על מטרות ותוכנית עבודה


שלב 3 – כלי עבודה, להכניס את תוכנית הפעולה ללוח השנה שלנו ולנהל את הלו”ז
יש ללחוץ על הלינק הבא כדי לעבור למאמר על כלי עבודה לניהול זמן

שלב 4 – לאחר שיצאנו לדרך, איך לבדוק האם באמת הצלחנו לשנות ההרגלים ואם לא, לתקן עד ההצלחה.
יש ללחוץ על הלינק הבא כדי לעבור למאמר על שינוי הרגלים.

אני מאמין ששווה לעבור את התהליך המובנה, אך אני גם מבין שכולנו אנשים עסוקים ולא תמיד יש את הזמן להקדיש לכך ולכן ניתן לקרוא גם כל מאמר בפני עצמו, להפיק ממנו תובנות אישיות ולהתקדם לעבר ההצלחה.

תפריט נגישות